mandag 11. januar 2010

Bedre før?

At man i stadig større grad begynner å mene at ting var bedre før kan være et tegn på at man er i ferd med å bli gammel. Men enkelte ting var kanskje bedre før? Jeg filosoferte litt over denne problemstillingen i helgen, grunnen til disse dypsindige betraktningene var at jeg kom til å høre på lørdagens sending av Hallo i Uken. Og det programmet synes jeg absolutt var bedre før, eller er det bare jeg som har blitt gammel og surmaget?
Jeg har hørt programmet en gang før etter at den gamle gjengen trakk seg og nye overtok, da syntes jeg ikke det var morsomt i det hele tatt, nå ga jeg dem en ny sjanse, men nei, jeg lo ikke denne gangen heller. Jeg synes definitivt Hallo i Uken var bedre før, eller er det jeg som har mistet det jeg måtte ha av humoristisk sans når jeg synes den nye varianten minner mest om dårlig amatørrevy?

Jeg prøvde å få med meg dette programmet hver uke gjennom mange år, lo så jeg skrek av VG-journalisten og de herlige politikerparodiene. Her fikk våre kjære politikere sitt pass påskrevet i tur og orden, hylende festlig! ”Sponheimen” var ubetalelig, også Jens Stoltenberg ble nydelig parodiert. Riktignok var det en gang jeg slo på radioen hvor jeg først trodde jeg hadde vært for sent ute, programmet lot til å være i gang alt og det med tidenes parodi av Jens, her overgikk man seg selv, aldri før hadde jeg hørt en så herlig parodi. Det var bare det at programmet ikke hadde startet, det jeg hørte var Dagsnytt som hadde et utdrag fra talen Stoltenberg holdt under landsmøtet til Arbeiderpartiet.

Uansett, Hallo i Uken var et høydepunkt i helgene, og jeg synes absolutt ikke den nye varianten når opp mot de gamle høyder. Er det bare meg, eller er det fleres om er av samme mening, sånn at man kan si at det er: Alarm! På vegne av vanvittig mange!!!???

2 kommentarer:

  1. Jeg har selv gitt den nye versjonen flere nye sjanser, men jeg sitter hver gang med samme konklusjon; Det ER alarm! På vegne av vanvittig mange! Godt jeg fortsatt har noen av høydepunktene på cd ;)

    SvarSlett
  2. Nå har jeg gitt opp, men jeg prøvde flere ganger med ujevne mellomrom. Tenkte kanskje de skulle finne formen etter hvert, men den så ut til å utebli fullstendig.

    SvarSlett

Bloggen er åpen for anonyme kommentarer, men jeg ser helst at du kommenterer med et navn, det behøver ikke være ditt eget. Da velger du navn/nettadresse, det er ikke nødvendig med nettadresse. Dersom flere anonyme kommenterer under samme bloggpost kan det bli ganske kaotisk og vanskelig å skjønne hvem som er hvem.

Kommentarer som inneholder skjellsord og usakligheter vil heretter bli slettet.