tirsdag 16. februar 2010

Så var det OL igjen...

Da jeg for noen uker siden fikk vite at det var OL denne vinteren skjønte jeg ingenting. Jeg syntes det nettopp hadde vært OL, var det ikke i fjor? Riktignok har jeg lite greie på sport, men jeg har nå fått med meg at OL er noe som arrangeres hvert fjerde år. Selv om det for enkelte av oss kan virke som det er hvert eneste år. Men er det ikke OL er det vel noe annet, noen er i hvert fall ute og går på ski eller skøyter eller hva man nå driver med, og dette blir sendt på tv og radio, hele tiden, så mye har jeg fått med meg.

Siden jeg verken har mann eller tv blir jeg ikke så hardt rammet av OL. Aldri er jeg så glad for at jeg er singel som nettopp når slike arrangementer pågår. I slike perioder blir jeg også styrket i troen på at jeg aldri skal skaffe meg tv.

Nå har jeg jo befunnet meg i nærheten av tv-apparater, også under OL. Dette er hva jeg har fått med meg: Norsk skiløper tryner over mål og har vunnet olympisk gull. Norsk skiløper tryner over mål ti ganger i sakte film. Norsk skiløper er i studio etter å ha vunnet olympisk gull og blir spurt hvordan det føles. Norsk skiløper har lite fornuftig å komme med. Slektningene til den norske skiløperen blir intervjuet, de som gikk sammen med skiløperen i barnehagen blir intervjuet. Man får se skiløperen tryne over mål i sakte film ett par ganger til.
Fredag etter OL, norsk skiløper som har vunnet olympisk gull dukker opp hos selveste kongen av pludring, Skavlan, og blir spurt hvordan det føltes. Norsk skiløper har fremdeles svært lite fornuftig å komme med.

OL er over og man er klar for nok noen runder med Melodi Grand Prix. Samt selvfølgelig diverse andre sportsarrangementer.
Fotballsesongen begynner....
Undertegnende ønsker seg fremdeles ikke tv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggen er åpen for anonyme kommentarer, men jeg ser helst at du kommenterer med et navn, det behøver ikke være ditt eget. Da velger du navn/nettadresse, det er ikke nødvendig med nettadresse. Dersom flere anonyme kommenterer under samme bloggpost kan det bli ganske kaotisk og vanskelig å skjønne hvem som er hvem.

Kommentarer som inneholder skjellsord og usakligheter vil heretter bli slettet.