onsdag 2. september 2009

Ny bloggadresse, nye muligheter

Bloggen har blitt gjenstridig

Jeg fant ut at det var på tide å gi bloggen en ny adresse. Da jeg startet bloggen ga jeg den adressen lavstatus, fordi jeg hadde skjønt at jeg tilhørte disse ”lavstatusgruppene” som jeg hadde lest så mye om i avisen. Jeg ble like irritert hver gang jeg så ordet, det inneholder store doser forakt, jeg ønsket å vise at vi som ble omtalt på en slik måte slett ikke var sånn som man trodde vi var. Eller sannheten var kanskje like mye at jeg ble litt perpleks da jeg fant ut at jeg måtte finne på en adresse, og siden jeg var sinna på ordet lavstatus var det ordet som dukket opp i det stakkars hodet mitt akkurat da.

Etter en stund fant jeg ut at det var en kjip adresse. Jeg ønsket å ha en adresse til bloggen som sa noe om hvordan jeg definerer meg selv, ikke hvordan definerer meg. Jeg er ikke den som vanligvis er plagsomt opptatt av hva andre tenker og mener om meg, derfor var ny adresse påkrevet. Noe som skulle vise seg ikke var helt enkelt, jeg hadde flere gode ideer, men disse var så gode at andre hadde tenkt på dem før. Etter å ha prøvd både det ene og det andre endte jeg opp med gjenstridig. Det er ikke det jeg aller helst ville ha, men gudene skal vite at det passer på undertegnede. Jeg har aldri fulgt strømmen, og det er det ikke alle som har satt pris på i årenes løp. Det har bare inspirert meg til å bli ytterligere sær og vrang.

Det var ergerlig å oppdage at andre hadde stjålet de strålende ideene mine før jeg hadde tenkt dem ut selv, men en gjenstridig blogg er til å leve med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggen er åpen for anonyme kommentarer, men jeg ser helst at du kommenterer med et navn, det behøver ikke være ditt eget. Da velger du navn/nettadresse, det er ikke nødvendig med nettadresse. Dersom flere anonyme kommenterer under samme bloggpost kan det bli ganske kaotisk og vanskelig å skjønne hvem som er hvem.

Kommentarer som inneholder skjellsord og usakligheter vil heretter bli slettet.