mandag 21. juni 2010

Morrisdansere i Oxford

Denne hadde jeg tenkt å legge ut første mai, så man kan vel si jeg er litt på etterskudd. Da jeg var i Oxford for noen år siden var jeg så heldig at jeg fikk se morrisdansere i levende live, faktisk var hele byen full av dem den første mai. Og man kan vel trygt si at de hadde en viss underholdningsverdi.

Når jeg først er inne på min korte, men meget trivelige, tid som "student" i Oxford, kom jeg til å tenke på at jeg faktisk var gjennom en leksjon i banning. Joda, jeg satt på skolebenken i Oxford og lærte å banne. Det er det sikkert ikke så mange som kan skryte av at de har gjort. Banningen var egentlig ikke en del av kurset, vi hadde en ung og ganske så artig lærer som mente vi kunne ha nytte av å lære litt om engelsk banning. Samtlige kursdeltakere syntes det var en strålende idé. Men læreren var litt skeptisk, vi hadde nemlig klasserom ved siden av kontoret til rektor, og læreren ville helst ikke at hun skulle høre at vi lærte å banne. Vi kan vel banne lavt, var det noen som mente. Nei det kunne vi ikke, sa læreren, for skulle man først banne, så skulle det bannes høyt. Det endte altså med ett par timers banning, uten at vi fikk noen problemer med rektor av den grunn.

Vel, her er i hvert fall morrisdanserne. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggen er åpen for anonyme kommentarer, men jeg ser helst at du kommenterer med et navn, det behøver ikke være ditt eget. Da velger du navn/nettadresse, det er ikke nødvendig med nettadresse. Dersom flere anonyme kommenterer under samme bloggpost kan det bli ganske kaotisk og vanskelig å skjønne hvem som er hvem.

Kommentarer som inneholder skjellsord og usakligheter vil heretter bli slettet.