søndag 19. juni 2011

Riga-turen

Turen til Riga var absolutt vellykket. Jeg hadde noen fantastiske dager og kom hjem med hodet fullt av nye inntrykk. Det var deilig å se noe nytt igjen, Riga var virkelig en vakker by. Hotellet lå rett ved gamlebyen og selv om jeg reiste sammen med andre, noe som var veldig hyggelig, så tok jeg meg noen runder på egenhånd. Det var spennende å vandre rundt i ukjente gater og lure på hva som dukket opp rundt neste sving.

Det var virkelig noen begivenhetsrike dager, jeg var i operaen og overvar en orgelkonsert i en kirke, smakte på rigabalsam, falt ikke i smak, drakk latvisk øl, som absolutt falt i smak og spiste god mat på mange trivelige restauranter. Det ble også turer ut av Riga, til Rundale-slottet og Latvias etnografiske friluftsmuseum. Og selvfølgelig tok jeg massevis av bilder, her er et lite utvalg.




Fra gamlebyen


Svarthodenes hus


Den russisk-ortodokse kirken



Rundale-slottet





Fra friluftsmuseet


Mange gode opplevelser og mange fine minner å ta seg videre. Utrolig deilig å oppleve slike dager da alt klaffer og alt er fint. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggen er åpen for anonyme kommentarer, men jeg ser helst at du kommenterer med et navn, det behøver ikke være ditt eget. Da velger du navn/nettadresse, det er ikke nødvendig med nettadresse. Dersom flere anonyme kommenterer under samme bloggpost kan det bli ganske kaotisk og vanskelig å skjønne hvem som er hvem.

Kommentarer som inneholder skjellsord og usakligheter vil heretter bli slettet.